המהפך בחיל הרפואה והלוגיסטיקה: שיירות אוטונומיות ורחפן רפואי

    קובי פינקלר No Comments on המהפך בחיל הרפואה והלוגיסטיקה: שיירות אוטונומיות ורחפן רפואי

    חיל הרפואה והלוגיסטיקה, החלו במהפך ענק בחיל,מרחפנים שיובילו אספקה רפואית מהירה בתנאי לחימה, עד חוסם עורקים מפלסטיק, פלאפון חכם המוצמד לפצוע, שיירות משא אטונומיות בזמני לחימה והצטיידות בעשרות אמבולנסים חדשים

    צילום: דובר צה"ל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתחדשים: בצה"ל ערכו הפקת לקחים נרחבת בכל מה שקשור לתחום הרפואה באמצעי שדה ובלוגיסטיקה, שני התחומים שמשמעותיים מאוד בזמני לחימה אך אינם מקבלים תמיד את המשאבים הדרושים.
    בין השינויים שהכניס צה"ל: הכנסת ציוד רפואי ומכשור מתקדם להערכה וניטור פצוע, חוסם עורקים חדש בעזרת גדם מפלסטיק, שעון חכם המוצמד לפצוע ובו מוזנים כל הנתונים, ומספק בזמן אמת תמונה שלמה וכוללת אודות מצבו הרפואי של הפצוע מתחילת הטיפול הרפואי בנקודת הפציעה ועד להגעתו לבית החולים ועוד.
    קצין בכיר בצבא  אומר: בכך  יועל תהליך המיון והטיפול הניתן לפצוע בבית החולים. "כבר כיום נמצאים בשימוש 30 צמידים ו-10 ערכות מטפל ואלו תורגלו לראשונה לאורך כל שרשרת הפינוי הרפואי בצק"ח האחרון" אומר הקצין.
    כמו כן, בצבא יודעים לספר על רחפנים חדשים, שיספקו  ציוד רפואי ורחפן air hopper גם נוסה לראשונה בצק״ח גדעון שהתרחש לפני כשבועיים.
    בנוסף, לרחפן הרפואי יכנס לשימוש רחפן כבד שיכול לנוע  בטווח של 5-10 ק״מ ומסוגל לסחוב כ-30 קילוגרמים. קיום קיימים מספר רחפנים כאלה. חלק מההחלטות שקיבל צה"ל הוא כי עד סוף 2019 יהיו בשימוש 'חיל הרפואה', 94 אמבולנסים חדשים.
    בצבא שמים דגש משמעותי על חיזוק הכשירות הנפשית וכיום קיימים קב"נים בחטיבות "יש עלייה משמעותית בזמינות ואנחנו פוגשים אותם בשטחי כינוס לפני לחימה ולאחר הלחימה"אומר הקצין הבכיר.
    ובתוך כך בצבא יודעים לספר על מהפכה בתפיסת הלוגיסטיקה, מתוך הבנה שסיוע מנהלתי קריטי ליכולת המבצעית ומעבר מלוגיסטיקה רחוקה ללוגיסטיקה צמודת תמרון, תעניק יתרון לכוחות הלוחמים.
    חלק מהחידושים הקריטיים שיוכנוס במלחמה הבאה: הוכנסה טכנולוגיה לוגיסטית ורפואית לשרות הצבא, במקרה של מלחמה תפעל שיירה אוטונומית, שהשליטה בה היא דרך ג׳ויסטיק, השיירה נוסעת על ציר בלבד או באמצעות האמר שליטה עם מנהג. השיירה תנוע למרחק הלחימה הגדודי עם כלל האמצעים הנדרשים בהתאם לציר תנועה שהוז, שיירה כזו כבר נוסתה בצבא.
    הקצין הבכיר מסכם ואומר כי מדובר במהפיכה של ממש והיא תביא להצלתם של נפגעים רבים שבלי היכולת הזו לא היתה אפשרות לטפל בהם בצורה מהירה ויעילה.
    תמונות מהתרגיל האחרון:


    0 תגובות